Monday, May 11, 2009

Always with me (Piano) ~to my dear mum~





いつも何度でも (Always with me)

Music From "千と千尋の神隠し" (Spirited Away)
Composed by 久石譲 (Joe Hisaishi)

This is the piano solo version of this song. It can be found in several albums, one of them being "Piano Sings Japanese Animation Themes". Honestly, I like this piano version a lot, more than the original song. The movie is also one of my favourite Miyazaki Hayao Movies.

I slowed down the pace a little so that it's easier to play and I won't rush at the later part. Still, I made a lot of minor mistakes here and there (minor based on my level). I also tried to bring out the dynamics, but I guess this is the best I can get.


昨天是母亲节。在上个礼拜,我一直在想要给我妈买什么礼物,要怎么给她庆祝,但怎么想也想不到。到了礼拜天了,我还是没有主意...看来我平时留意她留意得不够啊~于是最后,我决定做一顿饭给她吃,然后给她买了一块蛋糕,算是尽一点孝心吧。

http://lh4.ggpht.com/_xUfhzSiajpU/SgfMD3XpVPI/AAAAAAAAF7E/IccXP-460AM/s512/2009_05_10_IMG_0346.JPG

蛋糕是在Break Talk买的。前几天我有看到一个更好看的蛋糕,一小块一小块那种,有点像Strawberry Shortcake的,不过我礼拜天去的时候已经没有了。其实我以前无论买什么东西,总是会被我妈说一顿,说什么太贵啊,没必要买啊,为什么没有先问她啊之类的。所以这次呢,我也有点怕被她骂...但后来还好,她还是吃得挺开心的,毕竟我也附了一张写了贴心话的卡片。

我做的饭是咖喱饭,因为不需要炒很多盘菜所以很方便。我用的是日本的咖喱。费了我们九牛二虎之力,终于完成了。但可能水放少了,所以煮出来的咖喱味有点太浓了。不过第一次做成这样,也算不错吧。以后我可以自己做了,也可以做给别人吃了!Yay!

亲爱的妈咪,我希望您以后永远身体健康,过个快快乐乐的生活。上面的这首曲子,也算是我给您弹的!让我再跟您说一声:“母亲节快乐!”

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghTpuPBBLqg7vqDRLZJrWtfwExOLGCtk6k2OshaSketY7negcitLGwCW4GOIKyxmTfdD-G03gOHwvW9vnIFoErW5M68uOtMAcLp2viggTmbhPOQhPHGa_hWidZW2Autr7omZPX9Ld9sczD/s512/2009_05_10_IMG_0353.JPG

呼んでいる 胸のどこか奥で
いつも心躍る 夢を見たい
かなしみは 数えきれないけれど
その向こうできっと あなたに会える

0 comments: