Saturday, September 26, 2009

Goodbye, Usui-san. Goodbye, Shinchan






先日軍にいたとき、新聞をよんで、クレヨンしんちゃんの作家、臼井儀人がなくなられた事を、知りました。 

とても、ショックだったです。 

シンガポールに来た後は、漫画とかアニメとか少ししか見てないんですけど、日本にいた時はほぼ毎週見てました。オレはしんちゃんが大好きでした。あこがれてました。真似もしてました。友達との話題にもなっていました。しんちゃんの姿をみて、感動もいっぱいありました。 

笑いもそうですけど、何よりクレしんが好きだった理由は、しんちゃん一家が、ずっと幸せな暮らしをしていたからです。ちょっと下品なところもあるけど、クレしんはすごく家族の愛をあらわしてる作品だとおもいます。オレもそんな家族がいたらいいなあ、いつかそんな生活したいなあって、いつも思ってました。 

多分もうこれでしんちゃんとはお別れだとおもいます。すごく残念です。 

今後クレしんをみるときは、涙がこぼれるとおもいます。 

臼井先生、これまでの笑いや感動、ありがとうございました。あなたがいなければ、多分オレは、あんなに楽しい子供生活をすごすことができなかったと思います。 

ご冥福を祈ります。


Having booked out on Thursday, I thought I would be happy. But it seems that I'm not. Because too many sad things are happening around me.

The mum of a friend of mine just passed away due to Breast Cancer. It must be a huge shock for him. To lose a person so close to you, no matter how much tears you shed it won't remove the pain. I can't imagine what I would be if I were to lose my mother suddenly like that. So guys, please treasure your family.

When I was in camp a few days ago, I read the newspapers, and found out that Usui Yoshito, the author and creator of the famous manga, Crayon Shinchan, was found dead under a cliff in Gunba-ken. It seems that he accidentally fell while climbing the mountain. 

It was a huge shock to me also.

After I came to Singapore, I didn't read or watch much Shinchan anime or manga, but when I was in Japan I watched it almost every week. I loved Shinchan. I admired him. I imitated him. He was the topic of discussion of everyone. I was also touched by his actions many times.

The manga/anime is funny, but the main reason I liked Crayon Shinchan is because the family of Shinchan is always leading a very happy life. There maybe some parts which are a bit indecent, but overall the manga is about family love. I always thought of being in such a family and leading a life similar to that of Shinchan.

It's a pity that probably I will have to say goodbye to Shinchan.

The next time I see Shinchan on book or TV, I think I won't be able to hold back my tears.

Usui-sensei, thank you for all the laughter, joy and happiness you have brought us over the years. If it weren't for you, my childhood would have been half as fun.

Rest in peace.

0 comments: